Solig vårcykling

Klämde av 3,5 timmar vårcykling idag med Henrik I och Henrik II idag. Lite blandat grus och asfalt runt Angeredshestra, Taberg, Barnarp, Rogberga. Första gången långdistans på två... nej tre veckor. Pigg hela rundan och jag fick uppleva att Henrik Rudelius låg bakom hela turen. Kommer nog aldrig upprepa sig.

Pågarna följde med uppför Kleva och Jern-Henrik tuggade på hårt uppför som vanligt och jag ville ju inte bli helt akterseglad, så jag bet i ordentligt och höll mig inom hörhåll av hans dubbade däck. Själv körde jag på ganska snälla sommar-mtb-däck. Kan förklara att jag inte blev av med brallorna helt...

Bara att konstatera att jag spunnit o sprungit på bra under hösten, men distansträning har det varit lite si och så med. Två långpass per helg är inte möjligt om  man ska hinna med jobb, familj och socialt liv för övrigt. Men under januari och februari måste det till minst ett långpass per vecka/helg. Sen kommer ljuset och då kan det bli av även mitt i veckan.

Imorgon drar vi till skåne för lite släktträffande, löpskorna åker med och skaten, Långcykla får vi göra på fredag. Kan bli skönt med lite avkoppling från spinn och cykel. Det ska ju bli skönt väder.

Har tankat in 54 pass som instruktör på friskis i höst plus de jag cyklat som motionär själv. Kanske +60 spinnpass totalt med fokus på flås så klart, men också på benstyrka.

I kväll annandagen känns benen lite slitna efter den goa urladdningen uppför hem.

Hörs

2011-12-26






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: