Rekordcykling

Mina egna små tävlingar mot mig själv pågår alltid. Utan mätare o gps eller annat pynt på hojen får man köra mot klockan. I år har jag faktiskt inte utmanat mig själv på rundan runt Landsjön här i Huskvarna-nejden. Men i arla morgonstund var det dags för lite tempo-körning. Har aldrig kört under timmen (1.04) från Hakarps rondellen, över läxarp o kaxholmen sen runt sjöa och hem förbi Vista kulle och upp Ådalsvägen. Vet egntligen inte hur långt det är heller faktiskt. Men det kanske någon annan vet. Har för mig att det är två mil till bortre änden. Så det borde vara ca 4 totalt.

Start 7.33 från rondellen. Benen kändes primafina efter en dags vila. (I måndags körde jag lite halvlånga intervaller nere i Malmö utanför Zlatans hus på Ribban.) Nu smetade jag på jämt hela vägen utan att smygtitta på klockan, vet att jag bör vara i norra änden av landsjön efter runt en halvtimme.

25 minuter tog det utan någon speciell vind att tala om. Chans fanns. Fortsatte i samma stil, körde lite för hårt i de korta backarna på västsidan, men kunde hålla farten bra hela vägen förbi vistakulle, inget möte heller i passagen. Tog det lugnt uppför till Brunstorp, men sen smetade jag på allt jag hade in huskvarna.

Sneglade på klockan, hade mer än 10 minuter tillgodo och bara Ådalsvägen upp till rondellen kvar. Gick ner på lilla klingan, brukar gå att kliva på med stora upp om benen är topp, men lite sliten var jag allt. Men jag höll farten bra, fick lite uppmuntran av Klas Ask (mtb-räv) som kom körande i sin kaminbuss. Han bor nära där hemma.

Målgång 8.30, alltså 57 minuter med några sekunders diff hit o dit kanske. Vättervridet finns kvar.

Testa gärna om du bor här i mina trakter. Kul att ha små mål att sikta in sig på. Ska nog börja att se hur fort jag kan cykla uppför Ådalsvägen, brukar bara skilja på mjukt, hårt och ännu hårdare.

Ha det!


2011-07-06




Amatören

Tror tyvärr inte det är mer än lite drygt 3.5 mil men det var starkt cyklat ändå!

Lägg gärna ut tider upp för Ådalsvägen så jag har nåt att sträva mot :-)....

2011-07-09 10:18:08


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: