Riddaren av de långa skuggorna skadad i strid...

Förra veckan blev ju inte helt kass på träningsfronten. Var hemma utan familj en för att jobba. Men hann cykla oxå. 8 artiklar skrev jag och fyra cykelpass hanns med, inte jättelånga men kul.

Det tråkiga var att riddaren av de  långa skuggorna - Henrik Johansson - kraschade i skogen i fredags när vi körde mtb tidigt tillsammans med Patrik Axelsson. I en brant nerförsbacke strejkade Henriks bägge bromsar och han rännde in i buskar o trän med en våldsam fart. Så där som man ser i tecknad film, när fåglar, harar och ekorrar spritter upp i luften.

Om det hade varit ett stort stumt trä i vägen hade det gått riktigt illa, nu var det 4 ribbor som gick plus att lungan punkterades. Tappert cyklade han hem och bytte om innan sjukhusbesöket som blev två dygn långt. Känner jag honom rätt är han tillbaka på hojen snabbare än kvikt.  Kanke kan man hänga med ett par veckor innan han är fulltrimmad igen. Krya på dig!

Henrik, Nice våren 2011

I går tog jag en tidig morronrunda på "en man hand", runt Siringe och Ölmstad o Skärstad kyrka och Landsjön runt etc. Kändes bra efter tre dagars avhållsamhet... Testade tiden uppför Ådalsvägen för första gången, startade uret vid infarten till Lidheds parkering och körde ända upp till Hakarps rondellen. Gick inte på "hårdläge" från start men en behaglig medvind gjorde att det gick lätt på stora klingan. Sista flacka biten efter fallet stod jag på fullt. 7 minuter och 15 sekunder. Mellantid exakt 5 minuter vi uppfarten till Ebbesvägen (vid bron första gången över fallet).

Tror att jag kan få svårt att slå den tiden varje dag. Det ende som bromsade var den frästa asfalten i serpentinerna.

Ride on!

Nicke Hallgren

2011-07-13




Peter

Tråkigt för Henrik lätt hänt. Kunde gått värre. Det postivia i ellt elände är att man får sig en tankestälalre efter en vurpa, vet av egen erfarenhet...Numera cyklar jag alltid avvaktande i skogen, men o sanningen ska fram så hade det ju i Henriks fall inte hjälpt eftersom det var mekaniksa problem med cykeln.

2011-07-14 14:13:37


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: