Känns det bra i huvudet, känns det bra i benen.

Så här tajt inpå Vätterrundan är det egentligen inte så mycket man kan göra för att bli starkare, snabbare, uthålligare. Är det något som saknas är det väl några fler 12-13 milarundor. Men det som missades i februari går inte att ta igen  nu. Däremot kan man ju fördärva det man byggt upp bara genom att tokcykla de sista två veckorna. Jag tänker inte trappa upp nu utan tvärt om. Lång runda på söndag sen får vi se.

Förra veckan blev jag ihjälcyklad o ifrånkörd på två pass, men tyckte, det var lika kul för det. Hängde med bra i söndags när vi körde många. Det är kul o cykla ensam, i stor grupp och med mördarhenrik, det kommer bli kul att cykla VR också, och jag kommmer göra allt jag kan för att hänga med så långt som möjligt. Snabbgruppen startar halv 10 på nästa lördag. Ska vi cykla fortare än förra året måste vi bilda en grupp smed fler ryttare om kan hjälpas åt. Förra året gick det så där, men då kändes det stelt hela våren, och magen var ut och in.

Spinningen blir en tung bit den här veckan, fyra pass inklämda, två redan avklarade. Det konstiga är att jag tänkte innan att de här vårmånaderna skulle jag ta det lugnt på spinnet och köra hårt ute. Så har det inte blivit riktigt. Har haft minst 6-7 pass som varit helt underbara, där jag haft kraften hela vägen och kunnat gå tungt. Sedan har jag cyklat ute bra ändå på kvällen. Överraskande!!!

När man inte vet hur väder o annat ser ut till kvällen,  kan man inte ligga o smygköra o hålla igen, bara för att man kanske... Missade kvällen igår för att vädret mullrade, och att min svåger Fredrik från Skåne dök upp på väg till Tranås. Vi utmanade EHEC och gjorde kall Gaspatcho-soppa, med bara massor råa grönsaker. Vi lever fortfarande och kidsena gillar det.

I dag har jag hårdkört in till Jönköping för ett spinnpass kl 7, sedan frukost på Stora Hotellet och jobb på NY reklambyrå. Kl 4 tempo till engelska skolan för att hämta kidsen, hade glömt att de inte hade cyklar så jag fick spätta på hem o hämta bilen.

Gjorde sedan en stor risotto som vi mumsade i oss, fast jag bara en halv portion, för jag klämde in en timmes cykel till här hemma på berget med Henrik J som var i krokarna och körde lite i norra kleva. Dit har jag inte ens vågat mig i år... Är ju inte direkt vättercykling, men allt samlas ihop inför summeringen. så idag måste jag cyklat 2,5 timmar, hårt och det känns gött så här på kvällakvisten.

Nu är det bara att hålla igång benen en vecka till och se till att inte bli sjuk. Känns lite som en utmaning eftersom tvillingarn är krassliga. Tänker man inte på det går det nog bra.

Ta det lugnt på vägen!

2011-06-08






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: