Måndag: 3 X cykel.

Ännu en dag då jag skrämt igång benen tre gånger. Först ett kort backpass på morgonen innan frukost, runt huset här huskvarnabranterna.

Två timmar senare tempo in till jobb på NY i jönköping men först dusch på Friskis. Inte lukta skunk. Hade trycket hela vägen in till stan, trots motvinden, eller tack vare.

Lite lunchhoj till Berner på Sportson som skulle inspektera mitt nya bakhjul som jag tycker inte är bakat som det ska, för det hugger när jag bromsar. Blir ett nytt. Visst, jag köpte nya hjul, Shimanos Dura Ace-hjul. Lätta o fina och bra pris... om man jämför med mycket annat.

Hem hade jag tänkt att ta det lugnt, men det första jag får syn på när jag rullar ner på Norra strandgatan österut är den goe amerikanen Herb, som pendlar till Gränna. Vi kör galet partempo hela vägen till Kaxholmen, fast i backen upp i Gisebo kör han ihjäl mig.... klarar mig nästan fram till uppfarten till Läxarp. Han kör vidare, men jag får stanna o hämta andan 1, 2, 3, 4, 5, 6 minuter. Sällan man kör sig så torr på 35 minuter. Det var som han ville hämnas Pearl Harbour och 11 september på en gång. Och på mig. Skulle varit kul o veta hur fort det gick genom Vättersnäs, där bägge smalpassagerna klaffade.

Är det bara tre veckor kvar till VR så får man ligga i. Det går att öka lite till, men formen känns bra redan.

2011-06-02






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: