Tisdag: Spinning+varvlopp

Satt hemma och jobbade på en artikel till tidningen Sportfack, som går till alla som jobbar i sportbranschen. Skriver faktiskt om min tidigare sponsor när det gällde skate- och snowboard - SkateOut i Örebro. Dom har gått från att ha varit ett lite källarföretag, till att omsätta 55 mille. Bland annat har de agenturen för DC-skorna.

Körde mitt spinningpass kl 10 sedan hem igen och jobbade med artikeln och ett DR till Jönköping Energi. Galet varmt på eftermiddagen, skönt att sitta på bottenvåningen, där stengolvet kyler. Hämtade boysen från skolan med bilen, så de slapp backen hem i värmen. Malin cyklade till jobb idag och jag tänkte cykla intervaller med vår Cykellista senare på kvällen. Hade föreslagit mina sub8-kompisar ett litet varvlopp upp på Axamo. Men först falafel i pitabröd o god sås o massor av lök.

Tog det lugnt in till stan för att möta upp gänget - 10-12 personer. Cyklade lugnt upp till varvet, och började köra runt och det gick snabbt direkt. Tre varv som var 8-9 km, tillslut var det Bernt Malmberg, vår tempohjälte, som kördeifrån alla. Jag hängde kvar till sista backen men då var det stopp. Bernt är nog 55 år tror jag, och har kört och placerat sig i vetaran VM, NM, SM i tempo. Han har ett drag på slätan och utför som är hissnande. I kväll gick det fort ävan uppför...
Grymt Bernt! Tack. Nästa vecka ska jag inte ge mig.....

Kul träning, kul gäng!!! Man fick bita ihop - håååårt -  för att orka komma in på rullen.


2011-06-02






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: