Värnamo dit o hit, platt o snabbt!

Idag var det påbjudet genrep för vår vätterrundagrupp som förhoppningsvis ska köra under 8 timmar. Nästa lördag. Inte långt kvar.

I alla fall, vi körde Jönköping - Värnamo t o r ca 14 mil. Jag kände att detta var min dag att få mycket mil o många timmar i sadeln. Så jag rullade ut lugnt o fint redan strax efter 7; snurrade runt Landsjön o upp på Dalvik mm. Träffade sen gänget kl 9 i Jönköping. Planen var att köra platt och snabbt  till Värnamo o tillbaka. Så blev det oxå.

Många blå-vita i dag.

Totalt var vi nog en 22 pojkar/farbröder + en tjej - Jenny. Rullade lugnt upp på höjden söder om Jönköping. Men sen spann vi loss på gamla E4an. 14 mil totalt och vi låg en bit över 40 km/h på den aktiva körningen. Men sträckan var ju inte ens halva VR, så det blir ju spännande att se hur fort vi kan komma runt på lördag. Å andra sidan är vi ju inte ensamma runt sjön. Förhoppningsvis hittar vi fler att åka fort med.

Väl nere i Värnamo fikade vi o ch göttade oss lite i solen innan hemfärden, som gick i samma fart, men lite ryckigare, kanske beroende på den svaga motvinden som bromsade i toppen.

För egen del skrapade jag nog i hop närmare 19-20 mil totalt. Känns bra - i huvudet, men lite slitet i benen...

Får se hur vi kör i veckan, i morgon blir det bara lite pendling.

Godnatt!

2011-06-12






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: