3 x Kleva + galet intervallpass

I går tisdag blev en sån där perfekt träningsdag, när man skrämmer i gång kroppen flera gånger och det känns bra, inte slitsamt. Men det innebar en liten kort tupplur på eftermiddagen i soffan på hemmakontoret, annars hade det inte gått.

Har haft lite hysteriskt med att få ihop bokföringen i firman, men den lämnde jag till bokslutsdamen som gör det sista +  deklarationen, innan spinningpasset i går kl 10.00. Men redan dessförinnan hade jag bestigit Klevaliden efter att ha cyklat boysen till skolan. Klevaliden är kanske en av landets mer omtalade cykelbranter, och finns lite förvirrande i två versioner: norra och södra. Samma höjdmeter, men norra lite mer blandad bränta (nytt ord!). Jag bor nästan på toppen av den södra.

Spinningen var tänkt som ett lugnt pass innan kvällens intervaller, men efter 5 minuter hade benen kommit igång och jag körde tunga långa intervaller som jag inte tänkt, men benen var hur glada som helst. Kleva för andra gången. Och en stor tallrik köttfärssås, sallad o pasta. Och en stor klunk Brämhults blå-/vinbärsjuice.Mer skrivjobb, men efter en timme var det dags för huvudet att vila... på soffan.

Sen var det inga problem att mata intervaller på industriområdet 300 meters ryck x 10. Kul med många starka att kämpa emot.

Medvind hem genom stan till Huskvarna och dags för Kleva igen, nu med räcern. Läge för rekordförsök? Ja varför inte, ska ju göra det under 4 min i år,  från övergångsstället i botten till andra. Stod upp första halva för att känna vridet, visst kanske... kan gå. Jag stod på hela vägen, men missade med 9 sekunder. Spenatsoppa väntade, passade perfekt denna dag.

Det går fler tåg.

2011-05-18






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: