Snart så är det vinter...

Idag var det långkallingar och vintervantar på för inpendling till Jönköping. 1,5 minusgrader, hua. Gillar inte att frysa, men gillar att cykla. Tyvärr en svår kombination, om det inte är vår o sommar. Ja till o med pannbandet var på idag.

Cykelveckan har hittills bjudit på tre egna spinnpass - är nu uppe i 53 pass för hela våren. Alltså kan jag börja få ersättning... därtill har jag pendlat in tre gånger mellan huskvarna o Jönköping. Inget långpass dock... men kanske ikväll att det blir backpass med den berömda Cykellistan. Bara det blir lite varmare. Min fru ska med också. Kul!

Nordanvinden som gipsar våra stakars själar här i Vätterbygden har äntligen upphört efter 5-6 dagar. Och det ska bli varmare till helgen. Men då ska jag inte cykla utan ha Old School-reunion med mina gamla skatepolare från -70 och 80-talet, som kommer hem för nostalgi-skatande i den nya betongpoolen i Jönköping. En del av dessa har jag inte sett på 30 år... Fem av dem bor i Stockholm, en i Lund, en Götet och några kvar på hemmaplan. Ska bli kul.

Men jag hinner kanske cykla en sväng på morgonen mellan 7-9 på lördag.

Går och drömmer om nya hjul till räcern, kommer nog slå till på ett par Dura Ace- hjul, prisvärda kolfiberhjul, som kommer halvera vikten mot dem jag har nu... kanske inte riktigt, men mentalt så.  Ska höra med Sportsönerna i Jönköping vad bästa dagspris är. Tror inte de har några hemma på lager.

CU

2011-05-05






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: