Arma jag...

Borde ju ha tid att blogga när man inte cyklar var dag, kan man tänka....  Men armen funkar faktiskt väldig bra att cykla med. Förra vecka var jag med de farliga pojkarna ute, och de va inte så farliga, förutom fenomenet Niklas Bjarnegård. Hängde med bra uppför tycker jag, på platten är det lite kvar till det fina vridet från i våras, och det återkommer nog inte mer denna säsongen. Men jag ska cykla så mycket som går för det är vackert att cykla på hösten.


MTB är inte o tänka på tyvärr, för stötarna hugger som knivar i armen och lär så fortsätta ett bra tag till. Men jag cyklar på mtb:n tillvardags för att den är så skön. Har köpt en lång gummisnodd som jag tränar armen med hemma om kvällarna. Har fått lite övningar av sjukgymnasten som jag ska köra. Kan ju bli riktigtmusklig till våren....

Spinningen är igång även om jag fick leja bort ett pass förra veckan för jag hade lite svårt att ståcykla. Men i fredags o igår körde jag för fullt och det går bra. Motionärerna gillade blandningen Beethoven+Beatles.


Och så var det det där med Vätterrundan.... ska man satsa ett år till? Känns faktiskt väldigt inspirerande just nu, så jag har redan anmält mig till en av snabbgrupperna nästa år. Ingen säsong blir som man har tänkt sig har jag märkt, detta år mer än någonsin, men jag är jävligt nöjd med det som varit i år även om jag körde armen i hjulet liksom. Vet hur mycket jag behöver träna för att komma upp i samma form nästa år. Ska lägga en bra grund även nästa år. Men kommer tillbaka till det när jag vet hur.

Lokala Hammarrundan gick av stapeln i helgen och det gick fortare än någonsin, i bästa fall hade jag nog kunnat köra med huvudklungan om formen varit intakt, men ändå tveksamt. Min bästa tid på de 6 varven (12 km) är 1.51 och nu var de ytterligare 4 minuter snabbare.

Idag blir det bara lite högintensiv pendling: jkpg-huskvarna. Kunde gärna bli lite bra väder som öppnar för långtur på lördag morgon.

 

2011-09-12






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: