Hven – kort branta backar.

Stod och velade inför ankomsten till svärföräldrarnas fina hus på Hven. Skulle jag ligga kvar i semesterns konfortzon eller ta tag i cyklingen igen på allvar. Jag valde det sistnämnda.
 
Hven erbjuder ju dock lite konstiga cykelmöjligheter, för dagturisterna är det paradiset, men som glad motionär är öa lite kort o liten. Men likafullt väldigt vackert. Jag har njutit av 14 dagars hård kort cykling varje morgon innan frukost. Lite drygt en timme de flesta dagarna, men faktiskt en tvåtimmars snurr den sista dagen. och snurr är faktiskt rätt uttryck, för det blir några snurrar runt de olika slingorna jag har på grus, stigar och vägar. Sista dagen stötte jag på en tjej som sprang hela 5 gånger. Kunde inte annat än skratta varje gång vi möttes.
 
Det handlar om naturliga intervaller med tunga drag i korta branta backar. Men när motvinden ryter kan man även hitta en o annan slakmota som man kan borra några minuter i, men längre än så blir det inte. Om man väntar till efter kl 9 går det inte att få sträcka ut alls. Då vimlar det av gula cyklister över hela ön. Tror uthyrningen har tusen cyklar som brukar vara på vift när solen lyser i samma färg.
 
  Det finns en del korta men branta backar att spänna vaderna i.
 
 
 
 
 
  Alltid nära havet.

2012-08-05




Fredrik M

Ser bekant ut... Backarna är hårda men korta. Antar att du var lika olaglig som jag och struntade i skyltarna "Cyklar skall ledas" :-)

2012-08-06 17:31:21


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: