Skuggorna blir längre och spurterna hårdare

Onsdag kväll, det var dags för Protour och banne mig, sken inte solen både varmt o vackert från himmelen.
 
Det börjar dra ihop sig striden om tröjorna går in på sista akten. Jag har fått slita hårt de sista omgångarna för att behålla den gröna spurttröjan från Craft.  Men det ser ljusare ut nu. Bara en gång kvar på den dryga tre mil långa slingan som innehåller fyra plattspurter och fyra backdito. I kväll vann jag tre av fyra plattisar (tvåa i den fjärde) och tog även poäng  i två backar. Går inta att gå fullt i alla utan jag brukar softa i två backar.
 
En sagolikt vacker kväll som avslutades på en balkong med en kall öl o popcorn. Var faktiskt rätt mörkt när vi drog på neråt stan efter balkongdepån. Det höstar.
 
 
Guldkalven alla vänder sig mot för att be om bot o bättring, och möjligen starkare ben. Henrik  tog sats ikväll och visade att han kanske är stans snabbaste man uppför. Om han bara vill. Och inte redan har tre timmars morgoncykling i benen.
 
 
Så här såg det ut förra veckan, jag själv i grönt, Gurra i rosa o Helena i gult. Kjell kom in lite sent i gemet i år men stretar på bra. Om några år blir han riktigt snabb.
 
Har blivit en del bra turer sista veckan, fortsätt med det Nicke.

2012-08-15






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: