Tillbakablick - söndag.

Svingade benen över sänkanten redan kl 6.15 och en timme senare rullade jag ut och möttes av solens absolut första strimmor över Huskvarnas höjder. Idag skulle det distanscyklas på riktigt. Fördelen med februari är att man komma ut tidigt utan att behöva köra i mörker. Lite kallt, men inte mer än -4.

Hann runt Landsjön med god marginal i lugnt och fint tempo. Mötte upp med 5 till boys inne i Huskvarna strax före 9. Sedan tog vi samma väg ut igen, men fortsatte på grusvägarna ut till Gränna och golfbanan + ett stopp på Staoil för kaffeslurk. Jag levde dock på två bananer och vatten

Positivt var att jag hade kraft i benen hela vägen hem. Vi körde vätterrundavägen rakt  hem till Huskvarna. Jag skrapde ihop 5 timmar totalt. Så länge har jag inte cyklat sedan maj förra året. Tempot behagligt, med lite tryck uppför backarna. Inte oväntat med tanke på att Jönköpings Pantani var med. Försökte hålla hög snurr på benen för att slippa mjölksyran.

Var riktigt seg i benen på lördagen efter en vecka med totalt 5 tunga spinnpass, varav två var dubbelpass. Men jag vilade i lördags och i går måndag var det vila på träningsprogrammet igen.  Det behövdes.

Att tidigt komma i gång med långpass är guldvärt i början av säsongen. Då är det en sak mindre att anpassa sig till i vår. Full koncentrationen på hastighet. Och det kan räcka. Kommer vara många snabba cyklister i stan i vår - framförallt yngre cyklister som är snabba och inte vill vänta på gubbarna.

Vi får se var man hänger med.

2012-02-28




resume

In my opinion it's quite interesting to be involved in such actions!

2012-03-02 12:37:17

URL: http://perfectresume.org/about.php


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: