Genrep till Värnamo

Bra med helg mitt i veckan idag. Eftersom förra helgen gick bort pga halsont och store pojkens konfirmation med påföljande biverkningar. Skämt  åsido, det blev en mycket kul helg, med lite "avprogrammering". Spann på fredagen i fulla drag så porerna sprutade som gejsrar. Sedan vila i tre dagar. Halsen seg, men jag tror det är lite stressrelaterat.

Genrepet i dag onsdag blev väl lite av en konfirmation för mitt sub8-gäng. Vi tuggade på i över 41 knyck mellan Jönköping och Värnamo, ca 13 mil. La till tre ensamma mil dessutom, så det blev en bra dag i sadeln. Även om vägen var extremt tråkig. Vi körde alltså gamla E4:an genom Byarum, Vaggeryd, Skillingaryd, Klevshult, Hörle. Att köra samma väg tillbaka är ju extremt hjärndödande. Men så blev det.

Jämn hög fart hela vägen. En fart som slet en del, vilket visade sig mot slutet när vildavästern-stämningen spred sig.  Vi behöver bara köra 39 för att klara målet under 8 h. Drt ska nog gå om vi inte kör för fort i början o sliter ut stalledrängarna.

Konfirmation i Värnamo, alla klarade sig bra.

Vi var på en grannmiddag i går kväll, och jag berättade hur kul det är med cykelgänget, att jag cyklar med 20-25 pågar som är mellan 20-60 år.
- Inte 60 år, väl?
- Jo då, och 60-åringen ruggiast av allihopa, så även i dag. Bernt Malmberg tryckte på grymt sista milen hem. Slätdraget är svårslaget.

Brukar säga att jag cyklar mycket, men tränar väldigt lite. Detta var ett rent träningspass. Ett av säsongen få.

Nu är det bara en vecka att träna på, får köra så mycket som går, full sprutt fram till nästa torsdag.

2012-06-06






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: