Oj, vad det spritter i benen.

Konstig vecka. Massor av jobb, möten och samtidigt väldigt suuuugen på att cykla. Samtidigt ska man hålla sig lugn, ladda o vila.  Allt är redan så bra som det kan bli. Men trots att jag cyklat rundan många gånger, så har jag nog aldrig varit så nervös i veckan innan.

Men nu fredag kväll känns det lugnt. Har skickat iväg Malin som startar klockan mitt i natten strax efter två. Får se om vi ses vid mål.

Jag drar upp tidigt imorgon bitti, har lagt in en madrass i V70:n. Så sover jag över till söndag under nått träd.

Men hur har uppladdningen gått. Är man van att cykla varje dag så är det svårt att inte cykla. Så det har blivit små goa turer hela veckan. Spann dubbelpass i tisdags, med fullt drag. Pratrunda med Peter Elofsson i onsdags, Även i dag blev det en kort tur på morgonen på fastande mage, en halvtimme i raskt tempo. Sen skolavslutningar i kubik.

Packar klart, lite osäkert vad det blir för väder. Ser ut att dra in en liten regnskur på morgonkvisten, men med lite tur kan den ha dragit förbi till klockan kvart över tio. Hoppas. Att starta med att vara blöt o kakakakall är inge höjdare.

Vis av förra årets väggning har jag laddat upp med lite kemikalier, inte sportaffärernas färgglada E-nummer, utan apotekets vätskeersättningsmedel Resorb. Ska användas vid långvariga diaréer och kräkningar. Fullt jämförbart med Vätterrundan i 40 km/h alltså

I ryggfickan: 4 raka långa bananer, 20-25 egna energikakor (små mumsbitar), en redbull, får se om jag gör en macka o tar med. Lite kanelgifflar brukar slinka ner.

Problemet är frukosten, äter stadigt hemma, men innan start är det ju nästan dags för lunch.... Får se om jag tar med mysslin upp och mjölk i en kylväska, blir nog så.

I egna depån ligger mer bananer och Resorbspetsad citrondricka, en näve salta jordnötter, en redbull till + några flappjacks (stavas det så???).

Tre av de starka har bytt grupp i veckan, till en ännu snabbare, lite synd, men de vill spänna bågen ordentligt, och dom får en fin grupp att åka med där.  Trots Quislingarna mönstrar vi upp 23 man i morgon.  Målet är en tid på 7.45. Imorgon vid denna tid vet vi hur det går.

Adios.

2012-06-15




Christer

7,51 trots Quislingarna, respekt, hoppas att Quislingarna får hänga på nya äventyr :)

2012-06-17 00:18:19


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: