Finlunch

Betade av två jobb igår förmiddag, sen var det lite lugnare i skrivmaskinen. Stekte två ägg och hävde i mig en näve Änglamarks jordnötter (dom e bra för det går lätt att avsalta dem i silen) + en morrot. Så bar det iväg över Hakarps kyrka, bort till, och runt Ramsjön, upp i Siringebacken och mot Skärstad och runt Landsjön. Tryckte på hårt i långa sjok 4-5 minuter cirka och sen lite lugnt. Blev väl en 7-8 intervaller innan jag rullade in i Huskvarn.

Lite vissen i benen bestämde jag mig ändå för att ta norra kleva Hem. Bara för att... Har nog lite fel utväxling på cykeln för att köra behagligt uppför där - fick slita rätt hårt.

Mötet: Runt Landsjön rullade jag om en gammal man  på en orange Crescent med bockhorn. Han gick och jag frågade  om han hade punktering?

"Nejdå, jag bara går ibland, jag har inte så bråttom. Så är jag en gammal man, men det är bra att röra på sig." 85 år sa han att han var. Härlig inställning.

Börjar själv umgås med tanken att ta det lugnt runt Vättern istället för att hetsa så. Även om formen kanske är på gång.
Är sugen på den där Lasangen i Hjo, som jag bara åkt förbi 5 år i rad....

Finns ju lite olika grupper att köra med i här i stan - vi får se.

Idag tisdag var det spinning - dubbelpasset som sätter igång porerna. Efter ett pass blir jag svettig. Efter två på rad så blir hela kroppen fetkladdig, vilket fortsätter ett halvt dygn efter. Så man får duscha även på kvällen.

Cyklade in till stan efter, för möte med Munksjö - stans stolta pappersbruk som fyller 150 år nu i vår. Ska hjälpa dem lite inför detta. Fick i mig en burgare över styret på vägen in och en banan. Men det var rätt krokigt på hemvägen vid 4-snåret. Nästan tre timmar cykel + basketpass med Tom o Pelle borta på banan i kväll. Dags att sova.

Imorgon Protour med ett kort varvlopp. Kul med racefart.

Så här såg det ut förra veckan på sista spurten. Ligger väl trea där - innan vingelpelle kommer och kör i mitt styre.


2012-05-08






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: