Krampkväll.

Kul att se många nya ansikten på lokala Protouren. vi var säkert 20-25 man. Søren dök upp,  han har ställt in sitt intervallspinnpass som han kört på onsdagar. Nu finns det ingen återvändo. En av Sportsönerna - Joel - körde starkt, och fick med sig en fin skalp  plus en etappvinst. Känns lite som ett komprimerat etapplopp.

Innan jag kommer iväg på denna galna onsdagsrunda, genomför jag en lika galen hämta-skjutsa-lämna-timma precis innan. Tom o Pelle ska fram o tillbaks, hit o dit, upp o ner för berget. Helst ska jag hinna laga mat innan jag drar, men idag prioriterade jag damsugning av volvo.

Många snabba i kväll.

Men jag hinner gott o väl från Huskvarnberget till Bymarksberget på en halvtimme, så även i kväll. Problemet är maten för egen del.... Vet inte hur mycket jag ska äta innan liksom. Tog en tallrik hemmamüssli innan jag drog i väg. Känns inte som man vill knapra i sig en hel middag, men det brukar vara rätt tomt i benen på hemvägen.  Ikväll drog jag på mig  kramp i höger vad, som kom efter den näst sista spurten. Duktigt på så kort tid. Men så fick jag 4 etappvinster med mig hem - på plattspurt - men även lite poäng i backarna.

På hemvägen svängde jag in i depå hos Henrik och fick ett par lösben att värma mig med o en banan att mumsa i mig. Hem kommer man alltid på något sätt, uppför den där backen, som mina cykelben har så mycket att tacka för.

Adios.

2012-05-30






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: