Lactatintolerans

I morgon är det dags för pro tour igen. Tempo står på programmet, med afterbike om värmen håller i sig, vilket det verkar som. Kul. får se hur tolerant jag är mot lactat - mjölksyra - i blodet.

Körde mitt dubbelpass i spinning idag, och var inledningsvis väldigt stel i benen, trots att jag rullade ett par timmar väldigt lugnt i går för att mjuka upp efter helgen.  Vet inte om det var torsdagens totala energirensning som fortfarande spökade i benen.
Men det blev snabbt bättre och jag hade fint vrid bägge passen. Får se hur det känns i morgon.

Övrigt: Är fortfarande fascinerad över cykelkulturen som visade sig när Rabottini vann söndagens bergsetapp i Girot. Efter att ha kört ensam i top över alla bergen, blir han upphunnen av J. Rodriguez bara ett par hundra meter före mål på sista berget. Rabottini kan svara och hänger med på hjul in mot mål. Att han skulle ha kraft att gå om de sista metrarna är inte sannolikt, utan troligast att Rodriguez, som i och med sin rusch uppför tog över den rosa tröjan, låter Rabottini vinna. Den ene vinner tröjan, den andre etappen. Stort för båda, ädelt av Rodriguez. För Rabottini kan det vara höjdpunkten på en hel karriär.

http://www.eurosport.se/cykel/giro-d-italia/2012/rabottini-tog-skrallseger_sto3278639/story.shtml

2012-05-22






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: