Snabbhanar

På tapeten idag stod snabb klungkörning med sub8-gänget. Så blev det oxå, men morgonen började redan halv 8 med en liten tur runt Kaxholmen, med morgonpojken. Vi insåg att vi inte skulle hinna runt Landsjön, men av någon anledning skulle vi hinna upp runt Läxarp...?

När vi bara hade 15 minuter på oss var vi fortfarande på toppen av Huskvarna berget - 120 höjdmeter över Shellmacken inne i Jönköping och 10 km bort. Där skulle 25-talet hugade snabbhanar snart bli otåliga. Vi hann med några minuters övertid, och vi rullade ganska pronto söderut upp på gamla E4:an mot Vaggeryd, Byarum, Bratteborg.

Och fort gick det, vi snittsade fram i 40 knyck i lite olika formationer och vägde för- och nackdelar med dessa. Att det kommer bli tufft är nog alla överens om. Sju-åtta mil är en sak 30 en heeeeelt annan. Men blir vi ca 30 pers, så går det. Alla kommer ha sin svackor, inte minst jag. Brukar vara rätt stursk de första 12-14 milen, men sen är det trögt upp till Karlsborg. De sista 5 brukar jag kvickna till igen. Hoppas jag får åka med dom tio milen däremellan, så lovar jag att hjälpa till.



Dagen snabbaste var dock tveklöst tempot från Huskvarna in till Jönköping. Varken Henrik eller jag mäter hastighet, men jag känner i mina ben följande kväll att det gått fort. För att var så liten, är han rätt elak.... Som en liten Scud-missil

I morgonbitti ska jag köra ett par varv i backarna här hemma.

Adios.

2012-05-20






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: