Summerar veckan

Igår lördag hade jag vilodag, och kände ångest för att jag inte cyklade.... Men kom på att jag faktiskt cyklat varje dag träningsmässigt i veckan. "Finlunch" runt sjöarna i måndags, mina dubbelpass på Friskis i tisdags. Protour i onsdags, med varvlopp i hällande regn.

Bara 11 till start denna gång, och jag skavde mig in som fjärde gubbe. Vi var fem som låg tillsammans nästan alla varven. Gick vansinnigt fort i regnet på en flack utförslöpa - smalt, skador i vägen och fartgupp. Helt galet. vågade inte ligga på rulle som de andra utan fick slita hårt på det partiet. En duktig elitåkare gjorde allt för att rycka sönder oss, men jag klarade mig rätt OK i uppförsbackarna med mina 72 kg...



Torsdag ännu en runda runt Ramsjön och Landsjön. Inte samma långa drag utan lite kort-korta ryck uppför.

Fredag pendlade in till stan för möte och spinningpass - riktigt seeeeeg i benen. Tog det lugnt. Lårmusklerna ömma även igår lördag, så vila kan aldrig vara fel!!??

God sömn med tidig sänggång gjorde att jag kom ut redan kl 07.10 idag. Frost på tak och i gräset, fram med silvertejpen för att täppa lufthålen på cykelskorna. Blå himmel som dock lovade varmare väder. Cyklade runt en timme och mötte gänget med "HArar" som var på väg ut till Gränna. Henrik var med där och vi pratade runt ett par varv i den belgiska klungan, men lämnade i Kaxholmen och snurrade en timme upp på höjderna bort till Huskvarna. Henrik sprätte på rätt friskt i backarna, men det är bara att bita ihop. Drevpå rätt friskt genom stan och hann på minuten in och mötte mitt sub-8-gäng. Väldigt många som dök upp och det blev en väldigt ryckig resa bort över höjderna väster om Jönköping. Ingen vidare träning för någon.

Några av de snabbare gled iväg på en egen liten tur, men jag höll mig i skinnet. Vid Habo kyrka vände jag hem själv och drog på bra i medvinden. Tog av benvärmarna i Bankeryd för att sola benen. En timme tog det från kyrkan till dörren hemma.

Att träna fin klungkörning på kuperade vägar med väldigt många som har olika kapacitet är helt döfött tycker jag. Det är bara att leta upp platta rutter och ösa på, men runt Jönköping är det väldig kuperat. På gott och ont.
Får hoppas att vår Vättergrupp kan hålla sams tills det är dags. Runt vättern brukar det lösa sig, av ren självbevarelsedrift. Även om det kommer kräva ett och annat offer på vägen, så är det i den farten.

Väl hemma belv det både lite basket och grävande i trädgården. Tyvärr behövs det nog köpas en ny gräsklippare. Vi har en sladdladdad elklippare som levt ett hårt liv i vår trädgård. Lite klen för uppgiften, hoppas inte det är ett dåligt tecken för Vätterrundan...

Nu sova, i morgon ska jag skriva Kabes ny a husvagnskatalog.

h,

2012-05-13






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: