Fasta – som efter en lång dag i sadeln.

Har gruvat mig för den här tarmundersökningen som ska gå av stapeln idag fredag morgon, dels för jag inte fått äta sen i går morse, dels för att jag ska få något lugnande så jag blir snurrig i skallen. Gillar inte det. Är nog den ende som inte blivit sövd vid fotledsoperation....
 
Fastan går över förväntan, känns inte konstigare än timmarna efter en lång dag i sadeln. Går och suger på en söt karamell och dricker mycket vatten. Adrenalinkänslan fick jag innan sista frukost i form av lite bergstugg i Huskvarnas egna serpentiner i går morse. När alla andra drar till Mallis o solar o glassar i kort-kort får man hålla i.
 
Fredagens tunga spinnpass är utauktionerat, så det får bli en vilodag i dag. Frågan är hur känslan är i morgonbitti. Om ben o huvud e me för lite långdistans.
 
Behöver komma igång med lite låååånga långturer nu. Väldigt sent nu.
 
Men fasta kanske man ska ägna sig mer åt, det pratas ju om dess hälsobringande effekter. Nu på morgonen känner jag mig hur pigg som helst. Brukar ju träna på fastande mage. Men inte tom...
 
Jag är avis på alla Mallis-resenärer så klart, men det väntar många fina turer närmaste halvåret. Var så säker.
 I folkmunn i Skåne kallas Mallorca för Mallåkra; lite kul tycker jag.
 
  Pro Tour 2012

2013-04-05






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: