Lördag långt o söndag lugnt.

Konstigt, när jag cyklar är det fortfarande frost o kallt. Igår morse rullade jag iväg 07.04 hemifrån och hann en liten kort tur till Kaxholmen i bra fart innan jag plockades upp av tre ryttare inne i Huskvarna och tillbaka samma väg och en snbbtur runt Landsjön - alltid lika fagert där ute. Skramlade nog ihop ca 5 mil innan det var dags att möta upp med vår komigånggrupp inför Vätterrundan som vi har på Friskis sedan tidigt i vintras. Det var 5 snabba mil och benen var rätt nöjda.
 
På dagens schema stod det långtur istället för den vanliga tisdagsturen. Jag hade annonserat minst 9 mil eller 4 timmar i sadeln. Det blev nästan både och. Färden tog åt Hakarp, Svarttorp, Vireda, Bunn, Ölmstad och så hem på gamla riksettan. Höll bra jämt tempo och det fanns krut kvar i benen hos många på slutet - kul. Det är ju ingen homogen grupp, men vi tog hand om varandra och nötte på klungkörningen, mest på enkelled. Åtta mil drygt hade vi på mätaren. Inte jag dock, för jag har inget och mäta med.
 
  Vireda kyrka
 
Två tjejer och sex killar var vi som rullade iväg. Ja, egentligen en tjej till, men som inte varit med oss och tränat tidigare. Trots att vi tränat endast tre gånger ute tidigare, funkade gruppen bra, men nykomlingen hade inte koll på varken växlar, flaskor, väskor eller sin egen kapacitet. Vi är tydligen redan en rätt sammansvetsad grupp. Vi ska dock inte köra vätterrundan tillsammans, men vi försöker få dem att hitta andra lokala grupper att cykla och träna med.
 
För egen del var det en riktigt skön lördag, lite kort jakt på morgonkvisten, sedan 4 timmar lugn körning som tröttade så där skön skönt. Benen blir sömnigt trötta, inte urvridna trasor. Mer än sex timmar cykel. Väl i Jönköping hittade jag två bekanta cykelpågar - Joel från Sportson och Pro-Tour-Erik - som kom i kapp från Huskvarna och vi gjorde gemensam sak på Hovrättstorgets solsidade utekafé.
 
  Erik o Joel
 
Eftermiddagen förflöt sedan som flyttkarl åt kompisar, men där tog krafterna helt slut. Som tur vad vankades flytt-pizza vid 4:a-snåret som vederkvickte rätt ner i knäna. Gött!

2013-04-29






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: