Wow – vilken vecka!

Vilken vecka, ingen vår förrän sista dagen, men det har varit bra cykel ändå. Och ett par bra jobbmöten oxå.
 
När alla till höger o vänster åker till Mallis så får man väl inte vara sämre och växla upp också på hemmaplan, även om det inte blivit så många 5-6-timmarspass. Får satsa på kvalitet och vänja benen vid att cykla nästan varje dag i stället. Men va tusan kan vara mer kvalitet än kortbent, berg och hav + vinkande palmer???
 
   
 
 
Måndagen bjöd väl endast på lite cykelpendling fram o tillbaka till Jönköping Dagen var vikt för företagsbesök hos Crescent i Varberg. Kul att se hur de jobbar, med både racer och det vanliga sortimentet. Stålhojarna monteras ju o lackas i Varberg, medans racer o MTB bara ritas och utvecklas här hemma. Satt ned ett par timmar med deras produktchef Ulrik Bengtsson som berättade hur tillverkning och utveckling går till. Lärde mig mycket nytt. Dom satsar väldigt hårt inför nästa säsong på racer och Mtb, och faktiskt också på Triathlon. Det jag såg som var på väg ut till nästa år är riktigt läckert. Fick också en rundvandring i tillverkningen, lakeringen och hjullbyggarverkstan, där det står några riktigt kluriga maskiner skötta av några riktigt flinka fingrar.
 
 
Kanske är det aktuellt att skriva lite copy till nästa års broschyrer, får se hur de tänker. Dom jobbar med en byrå i Stockholm. Vore kul att ge cyklarna lite textuell kärlek.
 
Tisdagen bjöd på en hel del jobb och dubbelpass spinning över lunchen. Därefter jobb på byrån Fru Berg. På kvällskvisten var det också premiär ute för vår startaupp-grupp inför Vätterrundan som vi har på Friskis i Jönköping. Så det gällde att ladda om benen, men det är svårt efter svettig spinning, för det känns som hela kroppen är i obalans. Men jag åt o drack duktigt, så det blev en kvällstur på ca 2 timmar i mkt lungt tempo. Kul att se blickarna på dem som får susa fram i en snabb klunga för första gången. När solen föll blev det kallt och jag kände mig trött matt o slut... fick rädda mig hem med två Cheeseburgare på McD A6. Hade bara en tjuga i lilla slanglagarlådan.
 
Onsdag inga möten, mest hemma för att jobba o skjutsa till basketträning etc. Efter en lätt lunch på några kvarglömda påskprinskorvar och tre lätt stekta ägg klämde jag in ett lunchpass bestående av tre varv runt bonnarundan, med lite lekfulla intervaller i backarna och på den långa rakan från IKHP-dammen.
 
Torsdag lite mer trångt i schemat, men jag hann ändå klämma lite backe innan kidsen kom från skolan. Hade ett ett möte för sponsringsgruppen i CISV (kultur-organisationen ungarna åkte utomlands med i somras) hemma hos oss kl 18.00 som jag var tvungen att förbereda, men det blev knappa timmen hemma på Huskvarnaberget. Är betagen av serpentinerna i Ådalen denna vår...
 
Fredagsspinning på förmiddagen, med Ledarskapsuppföljning på Friskis. Fick godkänt. Två pass på raken är aldrig fel. Börjar hitta den lunken från förra våren. Vi gjorde en schysst paj till kvällen innan TV-titt med barnen.
Hann också spela pingis med Pelle som vill spela varje kväll helst. Börjar bli flink nu, med snabba forhand.
 
Lördagen hade ju annonserat lite skramligt väder, men det höll upp även om det var kladdigt på vägen. Jern-Henrik och jag slog följe på en klassisk grustur mot Gränna och runt Östanå, Ölmstad, Siringe, Skärstad, Kaxholmen, Läxarp och Huskvarna för min del. Fredagens spinning satt kvar i benen men efter nån timma var det OK. Hade på något märkligt vis fått med mig två högerhandskar ut i garaget och hann inte gå in igen i det tysta sovande huset halv 8 för att leta. Det gick ändå. Känns ju som man har två vänsterben också när man cyklar med J-H. Klarade mig på en banan, vatten och ett fikon. Utan att gå tom på vägen hem. Tre timmar cirka. Gött.
 
Söndag. Frågan var ju om man alls skulle cykla idag, men jag vaknade tidigt och gled iväg för att ev möta Henrik o Joel på Sportson kl 8. Rullade redan kl 7 och hann valsa runt lite i stan innan. Om benen var sega igår, var det inget mot idag, efter två timmar var dom fortfarande grusigt yrvakna. Vi missade mötet  med La Lepre Stanca kl 9 som kulle åka mot Bunn mm, så vi satte av på en smärtsam jakt genom Jönköping och hann i fatt dem först i Huskvarna. Tog några tunga förningar där och tänkte väl mest rulla med till Kaxholmen o sen ta vägen hem. Men sällskapet var kul och vi var säkert 20 pers som rullade runt i kedja, så både jag o Henrik bestämde oss att följa med hela vägen.
 
Fikastopp var annonserat till Lekeryd, och dit är det en bra bit, men redan i Bunn började jag tvivla på om jag överhuvudtaget skulle klara mig dit. Började bli betänkligt snurrigt i skallen, o sur i benen så fort det bar uppför minsta lilla. Tack o lov var det fler som tog det lugnt i backarna. Började snegla på allas flaskor och fantisera om all god saft som kunde skvalpa runt där. Själv hade jag ätit min enda banan redan i Huskvarna och vattnet i flaskan var drucket. En liten hemgjord energikaka hade jag klämt i Bunn, men den hade ingen nämnvärd effekt. Frukosten strax efter kl 6 kändes vääääldigt avlägsen... Börjar bli dagt att äta den stora varianten nu om man ska orka vara med o leka. Nu var klockan snart halv 12, så det var hög tid för lunch.
 
Har aldrig blivit så glad att se Svarttorps kyrktorn. Hade stått över en del förningar när jag med sista klungan rullade in vid kiosken i Lekeryd, knappa milen senare. Nu var synfältet väldigt smaaaaalt.... Gick rätt in o köpte en halv liter Cola och två Dajm. Detta hade direkt effekt. Snicksnackade lite med diverse folk och färden skulle nu fortsätta mot Tenhult. Jag tog dock den tråkiga, men raka vägen hem till Huskvarna. Nu var benen som nystöpta (nja...) och jag snurrad hem i stadig fart (nåja). Det är väl 9 km hem därifrån. Att vara så nära och klättra på den berömda väggen så långt hemmifrån är lite kusligt. Men Henrik hade mig under uppsikt mesta delen av vägen, tack! Själv hade han inte ätit ngt. För stel som han var om fingrarna hade han alla sina två fikon kvar i fickan. Hur gör han pojkvaskern?
 
Det är väl bara att summera, en grym träningsvecka är till ända. Efter en vinter med klen uteträning pga sköldkörtelklabbet, var det skönt att få lite vinterdistans. Men nu skall det väll ändå vara vår, så man kan lägga de långa vinterbrallorna på hyllan? Ca 15-16 timmar cykel/spinning denna vecka är inte illa. Händer inte ofta. Som tre dagar på Mallorca....

 
Adios!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

2013-04-14






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: