En slitstark vecka

Har helgat vilodagen tvenne gånger denna vecka. Blev otroligt sliten i onsdags, efter spinning o protour och troligen av för lite sömn. Drog i handbromsen i torsdags och cyklade inte en meter i någon form. Spinning igen i fredags och benen kändes som nya. Ny vila i går lördag, men då blev det tre timmar skate i stället.
 
Dagens runda med sub9-gruppen blev lite kortare än planerat, del för att gruppen valt att åka t.o.r. Hjo, dels för att regnet hängde i luften, dels för att Malin var på väg till Italien med jobbet. Det blev dryga tre timmar och efter att jag vänt i depåstaden Fagerhult manade jag på hojen fint i min ensamhet. Hann till och med en runda runt Kaxholmen o hem. Ca 10 mil skulle jag tro. Nöjd med detta.
 
Trött hela dagen, men inte pga av cyklingen, mer för att det skulle kollas på mellofestival halva natten när jag försökte somna inför tidig runda.
 
Ett kul inslag den senaste veckan är att Pelle, en av våra tvillingar, blivit lite fast på skate och vill åka till betongparken var o varannan dag. Så det blev skate i måndags, fredags och i går på vilodagen. Vi gamlingar som åkte på 70- o 80-talet har reunion om två veckor och då brukar jag inte ha tid att träna innan, men i år är jag stadigare än någonsin. Det behövs åkas ett par veckor lite regelbundet så kommer känslan tillbaka i fötterna o huvudet.
 
Har aldrig tjatat på kidsen att åka, men det har alltid stått brädor och drällt i huset, men inte förrän nu nappar ngn. Kul!
 

Vi får se hur veckan blir, än finns det tid att finslipa och lyfta formen ett snäpp till. Både på cykeln (och på brädan, ha ha).
 
 

2013-05-19






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: