Rätt värderad igen

Det damp ner ett brev från farbror doktorn i måndags, med resultat från senaste provtagning på min sköldkörtels eventuella hyper- eller hypoaktivitet. Kroppen har väl känts ganska OK sedan inflamationen i vintras, även om det tog tid innan kraften kom tillbaka. Men värdena var lite virriga fortfarande i mars.
 
Senaste månaden har jag belastat systemen med en massiv cykeldosis och det har funkat bra. Känner mig stark och återhämtar mig bra, även efter en stygg dag i sadeln. Och.... värdena var nu helt normala vilket känns skönt, med tanke på att det tydligen är ganska vanligt med efterslängar från den där lilla körtel-rackarn lång tid efter. Tack för denna information AT!!!

Sista veckan har jag dock varit bra på vilodagar mellan de stygga. I går tisdag betade jag av två hårda spinnpass i Huskvarna, för att till kvällen ut och köra med vår Friskis-grupp i dryga två timmar till. Dom börjar bli snabba nu. Så det blev en hel del jaga o kontra för stt stressa dem lite. Ska bli kul att se hur de klarar rundan med sina respektive mål.
Man hoppas ju att vi har kunnat förmedla en del nyttigheter o klokskaper som man samlat på sig de senaste 6 varven...
 
  Runt Hakarp i solnedgång!
 
Ikväll onsdag lite skate med Pelle, en av tvillingarna, som utvecklas märkbart varje timme. Även jag satte ett trick som varit mentalt spärrat i 30 år på grund av att vi växte upp på smala hala plywoodramper. Men som i dag, med dagens långa låga poolkanter, är ganska basic. 30 år ristar (tydligen) djupa spår.
 
På lördag blir det masteråkning i betongen i Jönköping, håll utskik på Richterskalan runt kl 15....
 
Imorgon torsdag skulle jag behöva en genomkörare på cykeln igen, eller skaten...
 
Adios!
 

2013-05-29






Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: